INTÉZMÉNYEKNEK

Óvodai és iskolai fakultatív foglalkozások

Kedves Szülők és Pedagógusok!


Szeretném bemutatni Önöknek ezt az új fakultatív lehetőséget, a csoportos EQ-fejlesztő gyermek coaching foglalkozásokat. 

De mit is jelent ez pontosan?


Az EQ-fejlesztő coaching célja, hogy segítse a gyermekeket az érzelmi intelligencia kialakításában és fejlesztésében, valamint  az intézményes nevelést és oktatást egészíti ki

Az érzelmi intelligencia azon képességünk, hogy megértsük, kezeljük és kifejezzük az érzelmeinket, valamint hatékonyan kommunikáljunk másokkal.


Ez a program olyan eszközöket és módszereket használ, mint játékos, játékok, csoportos beszélgetések és projekt feladatok, kreatív és alkotó tevékenységek, gyerekeknek szánt feladatok az érzelmek felismerésében, az empátia fejlesztésében az érzelmi szabályozás gyakorlásában és önmaguk megismerésében.


Az EQ-fejlesztő coaching foglalkozások a gyermekeknek abban, hogy jobban megértsék saját érzelmeiket, hogyan kezeljék azokat, és képesek legyenek egészséges kapcsolatokat kialakítani másokkal, jótékony hatással van az önbizalomra, a tudatosságot az önkontroll és a döntési képességekre is pozitívan hat. A célunk az, hogy támogassuk gyermekeiket az érzelmi stabilitás, lelki béke és empátia kialakításában, amiért boldog és kiegyensúlyozott életük kialakításához.


Remélem, hogy Önök is támogatni fogják ezt a fontos kezdeményezést, és együtt segítünk a gyermekeknek az érzelmi intelligenciájuk fejlesztésében.


Köszönöm a figyelmüket!


Olvass tovább

Miért fontos a különböző életkorokban az érzelmi intelligencia fejlesztése?


A teljesség igénye nélkül, lássuk az életkorok szerint:

3-6 éves kor: Ebben az időszakban a gyermekek elsősorban az alapvető érzelmi kifejezéseket tanulják meg, és az érzelmi intelligencia fejlesztése segít nekik az önkontroll kialakításában, a konfliktusok kezelésében és az empátia kifejezésében.


7-10 éves kor: Ebben a korban a gyermekek már képesek árnyaltabban megérteni az érzelmeiket és azokat másokéval összehasonlítani. Az érzelmi intelligencia fejlesztése segít nekik jobban megérteni mások viselkedését, támogatja az empátia és együttérzés kialakulását.


11-14 éves kor: Az ilyen korú gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése segít nekik az önismeretben és az önértékelésben. Emellett segít az érzelmi szabályozásban és a stresszkezelésben is, ami különösen fontos lehet az ebben az időszakban gyakori változások és kihívások miatt.


15-18 éves kor: A serdülőkorban az érzelmi intelligencia fejlesztése segít a gyermekeknek az érzelmi stabilitás és az érzelmi kiegyensúlyozottság elérésében. Ez az időszak az identitás kialakulásáról szól, és az érzelmi intelligencia támogatja a pozitív énkép kialakítását és az egészséges kapcsolatok kialakítását.


Az érzelmi intelligencia fejlesztése tehát minden életkorban fontos szerepet játszik a gyermekek érzelmi jólétének és szociális készségeinek fejlesztésében, segítve őket abban, hogy sikeres és kiegyensúlyozott felnőttekké váljanak.

Milyen eszközökkel lehet támogatni őket az életkortól függően?

3-6 éves kor: 

Ebben az időszakban a gyermekek számára a játék a legfontosabb eszköz az érzelmi intelligencia fejlesztésében. Szülők és pedagógusok segíthetnek nekik érzelmeket kifejezni játékos formában, például bábok segítségével vagy érzelmi kártyák használatával.

De mi lenne, ha?

Be lenne építve a kicsik életébe heti 1-2 óra, ami kimondottan erre a területre fókuszál?

Heti 1-2 óra, ahol felfedezheti, megélheti, megismerheti az érzelmeket, az érzelmeken keresztül önmagát, és megtanulhatja helyén kezelni azokat, mert az EQ-nak legalább akkora hatása van a jövőbeli boldogulására és ezzel együtt boldogságára, mint az iskolában, óvodában megszerzett tudás! 

7-10 éves kor: 

Ebben az életkorban a mesék és történetek nagyszerű eszközként szolgálnak az érzelmi intelligencia fejlesztésére. Beszélgetések a mesék tanulságairól, valamint kérdések, szerepjátékok amelyek segítenek a gyermekeknek azonosítani és megérteni az érzéseiket, nagyon hasznosak lehetnek.

De mi lenne, ha?

Be lenne építve a kis iskolások életébe heti 1-2 óra, ami kimondottan erre a területre fókuszál?

Heti 1-2 óra, ahol felfedezheti, megélheti, megismerheti az érzelmeket, az érzelmeken keresztül önmagát, és megtanulhatja helyén kezelni azokat, mert az EQ-nak legalább akkora hatása van a jövőbeli boldogulására és ezzel együtt boldogságára, mint az iskolában, óvodában megszerzett tudás!

11-14 éves kor: 

Ebben az időszakban az érzelmi intelligencia fejlesztésére alkalmas eszközök közé tartozik az érzelmi napló vezetése, a művészet (rajzolás, festés) és az érzelmi szabályozást támogató légzéstechnikák, relaxációs gyakorlatok, kreatív alkotó tevékenységek (pl.újságírás, videó forgatás ).

De mi lenne, ha?

Be lenne építve a felsősök életébe heti 1-2 óra, ami kimondottan erre a területre fókuszál?

Heti 1-2 óra, ahol felfedezheti, megélheti, megismerheti az érzelmeket, az érzelmeken keresztül önmagát, és megtanulhatja helyén kezelni azokat, mert az EQ-nak legalább akkora hatása van a jövőbeli boldogulására és ezzel együtt boldogságára, mint az iskolában, óvodában megszerzett tudás!

Fontos lenne, ha heti 1-2 órás idősávot szánnánk az iskolások életébe, mely kifejezetten az érzelmi intelligencia fejlesztésére koncentrál.

Ez az idő lehetőséget biztosítana arra, hogy a diákok felfedezzék, megtapasztalják és megértsék az érzelmeket, valamint saját magukat az érzelmeken keresztül.

Az érzelmi intelligencia legalább olyan fontos a jövőbeli boldogulás szempontjából, mint a hagyományos tananyagok megszerzése az iskolában.

Ezen elképzelés az intézményes nevelést és oktatást egészíti ki.

Szülőként, dajkaként és gyermek coachként azt tapasztalom, különböző életkorú gyermekeknél, hogy 

néha a szigorú napirend miatt nem jut kellő idő a kimondottan érzelmi nevelésre, az érzelmekre való tanításra, ezért fontos lenne ezt a területet is erősíteni a gyerekek fejlődése érdekében.



Az alábbiakban bemutatom, összefoglalom, hogy miért érdemes ezeket a foglalkozásokat bevezetni gyermekintézményekbe, és milyen előnyökkel járhatnak.


Az érzelmi intelligenciát fejlesztő coaching foglalkozások rendkívül személyre szabottak és interaktívak. A trénerek képesek az egyéni szükségletekre fókuszálni, és olyan módszereket alkalmazni, amelyek segítségével a gyerekek hatékonyan fejleszthetik az érzelmi intelligenciájukat. Ezáltal a gyermekek érzik, hogy figyelembe veszik őket, és az ő egyéni fejlődésükre koncentrálnak.

Ezek a foglalkozások segítenek a gyermekeknek megismerni és azonosítani az érzelmeiket. Az érzelmek felismerése az érzelmi intelligencia egyik kulcsfontosságú eleme, képessé teszi az embert arra, hogy azonosítsák és kifejezzék az érzéseiket, valamint szükséges a hatékony kommunikációhoz és az egészséges kapcsolatok kialakításához is.

Az érzelmi intelligenciát fejlesztő coaching foglalkozások javítják a konfliktuskezelő készségeket. A konfliktusok elkerülhetetlenek a gyermekintézményekben, és fontos, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan kezeljék ezeket a helyzeteket építő módon. A coaching segítséget nyújt abban, hogyan kezeljék és oldják fel a konfliktusokat anélkül, hogy azok romboló hatással lennének a kapcsolatokra vagy a csoportdinamikára.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése pozitív hatással van a tanulásra és az iskolai, óvodai teljesítményre és magatartásra is. A jó érzelmi állapotban lévő gyermekek jobban képesek koncentrálni, memóriát alkotni és kreatívan gondolkodni. Emellett az érzelmi intelligencia fejlesztése segít a stresszkezelésben, így a gyerekek hatékonyabban tudnak megküzdeni az akadályokkal és a nyomással, amelyekkel az iskolai élet járhat.

Ezenkívül az érzelmi intelligencia fejlesztése hozzájárul az önbizalom és az önbecsülés növekedéséhez. Amikor a gyerekek megtanulják elfogadni és kezelni az érzelmeiket, növekszik az önismeretük és az önbizalmuk is. Ez pedig alapvető fontosságú az egészséges önérvényesítéshez és a pozitív életszemlélethez.

Nem utolsó sorban, a fejlett érzelmi intelligenciával rendelkező gyermekek tudatosabbak a döntéseikben, ami hozzásegíti a pályaválasztás előtt álló gyermekeket, hogy olyan irányba tanuljanak tovább, amely képességeikkel, érdeklődési körükkel, személyiségükkel és az egész belső világukkal megegyezik, ezáltal a választott irány nem csak a munkájukká, de nagy eséllyel a hivatásukká is válhat!

Az elhivatott ember, aki a "helyén van" örömmel, szenvedéllyel és eredményesen végzi a dolgát, ami a rendszer, a társadalom általános jól létére is pozitívan hat. 

Összességében az érzelmi intelligenciát fejlesztő coaching foglalkozások számos előnnyel járnak a gyermekintézményekben. Segítenek a gyermekeknek megtanulni az érzelmeiket felismerni és kifejezni, javítják a konfliktuskezelő készségeket, pozitív hatással vannak a teljesítményre, és hozzájárulnak az önbizalom és az önbecsülés növekedéséhez. Ezáltal az érzelmi intelligencia fejlesztése nemcsak az iskolai, hanem az egész életük során hozzásegíti a gyermekeket a boldog és sikeres felnőtté váláshoz.

CSOPORTOK

Varázstér foglalkozások
3-6 éveseknek 
Értékvarázsló foglalkozások
7-10 éveseknek 
Örömszakkör foglalkozások
11-14 éveseknek

Ajánlatkérés

Kérem, adja meg adatait és a lehető leghamarabb felveszem önnel a kapcsolatot.

Az űrlap kitöltésével automatikusan tudomásul veszi és elfogadja az Adatvédelmi szabályzatban foglaltakat.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el